Szkolenia – Mechanik Motocyklowy

Kurs mechanika motocyklowego przeznaczony dla wszystkich, którzy chcą zostać zawodowymi mechanikami lub planują naprawiać własne pojazdy.

Szkolenie obejmuje 32 godziny zajęć, z czego wszystkie odbywają się w warsztacie.
Kurs składa się z odrobiny teorii i całej masy praktyki!
Zajęcia składają się z 5 paneli. Każdy panel rozpoczyna się krótką częścią teoretyczną a następnie przechodzimy do warsztatu i bierzemy się do pracy.

Oto szczegółowy harmonogram zajęć:

Panel 1: SILNIK
– Teoria (3 godziny): zasada działania sinika czterosuwowego i dwusuwowego, układ rozrządu, układ zasilania, układ smarowania, układ chłodzenia
– Praktyka (12 godzin): pomiar kompresji-próba olejowa, regulacja zaworów (płytki, śruby) wymiana rozrządu, wymiana uszczelki pod głowicą, docieranie zaworów, wymiana uszczelniaczy zaworowych, rozpołowienie silnika, pomiary czopów wału, remont silnika, synchronizacja gaźników, regulacja składu mieszanki.


Panel 2: UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
-Teoria (1 godzina): zasady działania i budowa sprzęgła (mokrego i suchego), skrzyni biegów, łańcuch napędowy.
Zasada pracy i budowa przekładni CVT.
-Praktyka(2 godziny): wymiana sprzęgła suchego i mokrego, demontaż i montaż skrzyni biegów, wymiana zestawu napędowego, zakuwanie łańcucha, wymiana napędu CVT (skuter).


Panel 3. ZAWIESZENIE I KOŁA
Teoria(1 godzina): Omówienie rodzajów i budowy motocyklowego zawieszenia, regulacja zawieszenia.
Praktyka (4 godziny): wymiana uszczelniaczy klasycznych teleskopów, wymiana uszczelniaczy teleskopów typu UD, regulacja zawieszenia, wymiana opony i dętki, wyważanie koła.

Panel 4: UKŁAD HAMULCOWY
Teoria (1 godzina): Zasada działania i omówienie poszczególnych podzespołów układu hamulcowego
Praktyka (2 godziny): Wymiana klocków i tarcz hamulcowych, wymiana okładzin w bębnach hamulcowych. Wymiana płynu i odpowietrzanie układu hamulcowego.

Panel 5: UKŁAD ELEKTRYCZNY
Teoria (2 godziny): Poznanie podstawowych pojęć z dziedziny elektrotechniki
Omówienie poszczególnych elementów i ich funkcji (układ elektrycznego i układu zapłonowego)
Praktyka (2 godziny): Praktyczne zastosowanie miernika uniwersalnego, pomiary napięcia, prądu, rezystancji, sprawdzenie poszczególnych podzespołów, szukanie usterek instalacji elektrycznej, użycie oscyloskopu.


EGZAMIN (2 godziny):
– Teoria: test 25 pytań
– Praktyka: znalezienie przyczyny niesprawności silnika egzaminacyjnego.